Isnin, 18 Jun 2012

KuaSa cInTa 1

Posted by Unknown at 9:27 PG

<3 <3 <3
Itulah kali pertama Hariz menegurku. Saat itu terjadi pada tahun pertama aku berada si kolej. Kisah paling b’bunge2 yg ku coret di blogku.
Semuanaya kerana aku mencintai Hariz. 
 Sesungguhnya hubungan persahabatan aku bersama sara mmberikan aku  jalan untuk merapati Hariz. Walaupun ketika aku tahu
untuk memiliki Hariz adalah suatu yg 

mungkin terjadi untukku.

 Suatu hari, kegilaanku terhadap Hariz diketahui oleh Sara.  
Semuanya kerana gambar Hariz menjadi screen saver laptop aku. Saat
Sara mengetahuinya. Bertubi2 Sara mengajukan soalan kepadaku.

Kerana Sara sahabatku dari bangku sekolah, aku memilih berterus terang segalanya kepada Sara.
            Air mata Sara gugur tatkala mendengar cerita
bertapa aku mencintai Hariz.
 Mulai saat itu, alia beria-iya untuk merapatkan aku dengan Hariz, 
Sara akan membawa aku bertemu Hari di Starbuck coffee tak pun di secret recepies. 
Kata Sara, Hariz jenis yg cerewet.

 Tak mudah untuk ketahui cita rasa dia sebenarnya.
 “Laila Hazira?” tanya Azlin kepadaku, “bie, nie ke perempuan yg 

tehegeh2kan you? 
Tanya Azlin kepada Hariz. Hatiku mula tak keruan. 

Hariz pandang ku dengan sinis. 

Aku menghimpunkan kekuatan untuk menerima segala cemuhan 

mereka.
 “Laila Hazira.... untuk pengetahuan kau, Sharifah Azlin nie seribu kali cantik dari kau! Setakat muka kau belambak aku jumpa. Kalu jual selonggok RM5.00 pon belom tentu aku beli kau Hazira.! Cukup sume, 

tak cantik, gemok, kampung, kolot!”. 
 Air mataku jatuh. Aku tak menyangka begitu rendah nilai diriku 

dimata Hariz. 

Ku tatap lama wajah Hariz, ternyata bukan sekadar gurauan. 

“Hariz, memang aku tak cukup sempurna kalau kau nk bandingkan aku dengan Azlin, aku pun manusia Hariz. Kalu Allah tarik balik kesempurnaan kamu berdua, pecayalah...

sekarang pun boleh terjadi..! 
Tengku Hariz...!!aku bersumpah kau tak akan pernah bahagia selagi 

aku tak maafkan kau. 
Terima kasih atas semua penghinaan nie.


Bersambung ..


3 comments:

Unknown on 18 Jun 2012 pada 9:37 PG berkata...

olololo...
jgn sdih2...
aziey sabar deh

Tanpa Nama berkata...

tacing aih

Unknown on 18 Jun 2012 pada 10:02 PG berkata...

huk3.. thnkz all :)